onsdag den 22. september 2010

Nederdelsopgaven

Forstykket
Så har jeg prøvet stoutmodellen, og det var en træls oplevelse, for den sidder ikke helt, som jeg havde forestillet mig.

Livvidden var en del for stor, måske helt op til 5 cm. Nederdelen er muligvis også lidt for lang, ca. 5 cm.

Fejl på forstykket
  • Det buede overfald er for smalt eller buer for meget. Det slutter for langt ovre i siden.
  • Det andet forstykke (det bagerste) går helt over til sidesømmen, så det skal lukkes i sidesømmen, og det for langt. Det skal helst lukkes i ca. samme længde fra sidesømmen som det buede stykke.
  • Det bagerste forstykke folder på en uhensigtsmæssig måde.
  • 
    Bagstykket
    
  • Det bagerste forstykke er for langt, det stikker ned under underfaldets kant.

Fejl på bagstykket
  • Bagstykket virker kortere end forstykket. Det går ikke. Det skal enten være lige langt eller måske lidt længere end forstykket.
Løsning på problemerne

Jeg bliver nødt til at få noget hjælp i morgen til, hvad jeg skal gøre ved det. Så håber jeg bare jeg kan klare den uden at lave en ny model. Jeg overvejer at lave et par små papirsmodeller for at prøve at finde ud af, hvordan det kan få forstykket til at fungere.
I morgen skulle jeg også gerne få klippet og foldet skråbånd og tittekanter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar