fredag den 17. september 2010

Nederdelsopgaven

Arbejdstegning af nederdel,
samt mønsteret til bagstykket.
Så har jeg fået tegnet mønsteret i 1/4 størrelse og i fuld størrelse. Jeg har konstrueret mønsteret ud fra "Ny Mønsterkonstruktion for Kvinder" og mit nederdelsgrundmønster. Jeg kan ikke fordrage at tegne i 1/4 størrelse, men jeg kan godt se det praktiske i at man får det afprøvet, inden man tegner mønsteret i fuld størrelse.

Jeg har forsøgt at lave en model i stout i 1/4 størrelse, men har indtil videre opgivet at sy den sammen, fordi det simpelthen bliver for småt. Men jeg er lidt spændt på, hvordan det buede overfald på forstykket kommer til at fungere.
Jeg overvejer også lidt at lave en model i det rigtige stof i 1/4 størrelse, men jeg kommer nok til at sy den sammen i hånden.

Næste skridt er at få syet nederdelen op i stout for at se pasformen. Desuden skal jeg ud og købe stof til tittekanterne og skråbåndene.

Forstykket og det buede overfald. Beklager at det er så utydeligt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar