lørdag den 18. september 2010

Nederdelsopgaven

Stoffet (det nålestribede) med stofprøver på.
Idag har jeg været i Ikast og købe stof til tittekanter og skråbånd. Og her vil jeg benytte lejligheden til at reklamere for Jydsk Stoflager i Ikast. Det er en rigtig god stofforretning med et fint udvalg til gode priser. Men det bedste er den meget venlige og hjælpsomme betjening. De har tilbudt min kæreste, at han måtte låne deres klippebord og idag var damen så flink at tilbyde, at jeg måtte låne hendes skråbåndsfolder. Det er god service :-)

Nå, men efter mange lange svære overvejelser lykkedes det at få købt stof. Det var utrolig svært at vælge, så jeg fik et par stofprøver med hjem, i tilfælde af, at jeg nu ombestemte mig. Jeg bestemte mig for den blå med hvide blomster. Den er vist tilstrækkelig pangfarvet, og forhåbentlig uden at blive for meget. Det er vist beregnet til patchwork, men det gør jo ikke noget. En lækker kvalitet i 100% bomuld, ca. samme tykkelse som lagenlærred, hvilket jo er perfekt til skråbånd.

Hjemme gik jeg så i gang med at klippe mønsteret i stout. Det var et træls arbejde, fordi mit kalkerpapir er for småt til at kunne dække hele mønsteret. Jeg ville ønske, jeg vidste, hvor man kan købe kalkerpapir i en ordentlig størrelse. Ude på skolen sælger de også kun de der små stykker.
Så i morgen skulle jeg gerne få nederdelen syet sammen, så jeg kan se, hvordan mønsteret passer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar